مهدویت

امام زمان(علیه السلام)در بخشی از جواب های خود به پرسش اسحاق ابن یعقوب میفرمایند:"لیس بین الله عزوجل و بین احد قرابة،.ومن أنکرنی فلیس منّی و سبیله سبیل ابن نوح"؛"بین خداوند عزوجل و هیچ کس قرابت و خویشاوندی نیست،هرکس مرا انکار کند از من نیست و راه او راه فرزند نوح(کنعان)است."{پاورقی.کما الدین،ص 484،ح3.پاورقی}

این حدیث را روایتی که شیعه و سنی درکتب روایی خود اورده اند،تایید میکند؛و ان اینکه پیامبر(صل الله علیه و آله)فرمودند:"مثل اهل بیت من،مثل کشتی نوح است،هرکس سوار بر ان شود نجات می یابد و کسی که از ان تخلف کند غرق خواهد شد".{پاورقی.مستدرک حاکم،ج3،ص151؛بصائر الدرجات،ص317.پاورقی}


نوشته شده در پنج شنبه 22 تير 1391ساعت 14:47 توسط سجاد| |
برچسب ها: حكم كسي كه منكر امام زمان‏ عليه‏السلام است چيست؟

سوال:خداوند پیامبران و 13نفر معصوم را فرستاده و از انها احادیثی برا بشر هست و الان هم علماءهستند دیگر چه نیازی به امام زمان(روحی له الفداه)میباشد؟چون علماءکه نمیتوانند مستقیما با خداوند رابطه داشته باشند و احادیثی هم که از ائمه است محدود و نیاز به تفسیر دارند و قران نیز همانطور عقل بشر نمیتواند ان را درک کند پس برای همین هم باید عقلی باشد که اکمل باشد و هم بتواند قران و احادیث را تفسیرکند و هم بتواند  دستورات الهی را دریافت کند و با خداوند ارتباط داشته باشد پس زمان ما هم همچون زمان های دیگر از این قائده مثتثنی نیست.


نوشته شده در چهار شنبه 21 تير 1391ساعت 22:57 توسط سجاد| |
برچسب ها: چه نیازی به وجود امام زمان(روحی له الفداه)هست؟

در این پست میخوام این مبحث رودنبال کنم

به نظر بنده غربت و مظلومیت امام زمان(روحی له الفداه)بیشترهست به چند دلیل:

1-سیزده نفر از معصومین (علیهما السلام)تمام در و غم جامعه اسلامی را در مدت230سال تحمل کردند ولی الان امام زمان (روحی له الفداه)به تنهایی1170سال است که دارد درد جامعه اسلامی را تحمل میکند

2-امام حسین(علیه السلام)در کنارش افرادی چون حضرت زینب(سلام الله علیه)وحضرت عباس(علیه السلام)و...داشت ولی امام زمان(عجل الله فرجه الشریف)چه کسی را در کنارش دارد؟

و هزاران دلیل دیگر که انشاءالله اگر عمری باقی باشد در اینده به انها خواهیم پرداخت


نوشته شده در سه شنبه 20 تير 1391ساعت 22:57 توسط سجاد| |
برچسب ها: مظلومیت امام زمان(روحی له الفداه)بیشتره یا امام حسین(علیه السلام)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نماز و تشییع و تدفین امام را فقط امام میتواند انجام دهد

برای امام زمان(روحی له الفداه)نیز امام حسین (علیه السلام)رجعت خواهند فرمود و وقتی حضرت مهدی(روحی له الفداه)در حال احتزار هستند وصیت های خود را به امام حسین(علیه السلام)خواهند و نمود و ایشان حضرت را تشییع و تدفین خواهند نمود


نوشته شده در دو شنبه 19 تير 1391ساعت 21:49 توسط سجاد| |
برچسب ها: تشییع و تدفین کننده امام زمان(روحی له الفداه)کیست؟

امام موسی کاظم(علیه السلام):اگر به تعداد یاران بدر(مومن کامل)درمیان شما باشد قائم ما ظهور خواهد کرد.

حال سوال اینجاست که ایا در طول این1173سال که از غیبت اقا امام زمان(روحی له الفداه)میگذرد313نفر مومن کامل وجود نداشتند؟

پاسخ:313نفر مومن که بوده ولی مومنی که مد نظر امام موسی کاظم(روحی له الفداه)باشد نبوده است ان یاورانی که مد نظر امام است یارانی هستند که طبق روایات مانند یاران امام حسین(علیه السلام)باشند یعنی مانند حبیب ابن مظاهر و یا علی اکبر یا قاسم یا ابوالفضل العباس(روحی له الفداه)و...باشند یعنی مانند انان بصیرباشند و معرفتشان در حد انان باشد نه اینکه تنها شیعه باشند شاید افرادی باشند که مانند وهب در لشکر امام حسین(علیه السلام)که مسیحی بود و روز تاسوعا مسلمان شد انها نیز روز قیام قائم آل محمد(اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه)شیعه و از313نفر باشندوفقط به دلیل داشتن بصیرت و معرفت شیعه شوند مانند وهب.

حال سوال اینجاست که ایا در طول1173سال 313نفر مومن دارای بصیرت کامل و معرفت مانند ایت الله العظمی بهجت(رحمةالله علیه)وجود نداشت؟پاسخ اینجاست که شاید بیشتر از313نفر هم وجود داشتند ولی این313نفر طبق روایات باید در یک عصر باشند نه در طول تاریخ و در روایات هست که یاران حضرت بقیةالله العظم(روحی له الفداه)اکثرا جوان هستند و در میان انان کمتر فردمیانسال به چشم میخورد.

سوال دیگری که پیش می اید این است که افرادی مانند سلمان فارسی(رحمةالله علیه)که بیش ازکه در عصر ظهور نیستند چه؟مسئله رجعت چه میشود؟

پاسخ اینجاست که حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه)فقط313نفراصحاب ندارند313نفرافراد بصیر فرماندهان لشکر اسلام هستند و چندین هزار نفر هم سرباز در لشکر اسلام حضور دارندکه افرادی که قبل از ظهور از دنیا رفته باشند در بین سربازان حضرت مهدی(روحی له الفداه)حاضر خواهند بود.


نوشته شده در یک شنبه 18 تير 1391ساعت 16:27 توسط سجاد| |
برچسب ها: ظهور امام زمان(روحی له الفداه)

در این پست میخوام طول عمر امام زمان(روحی له الفداه) را اثبات کنم:

برای اهل سنت که اعتقاد دارند مهدی موعود هنوز به دنیا نیامده است:در قران امده است که:بقیةالله خیر لکم ان کنتم مومنین:ذخیره خداوند در روی زمین برای شما بهتر است اگر از مومن باشید،با توجه به اینکه ایات قران فقط مختص به یک زمان مانند زمان پیغمبر(صل الله علیه و اله)نیست و قران و گفته های قران برای تمام اعصار است پس اگر مهدی موعود هنوز به دنیا نیامده بقیةالله کیست؟و درضمن عمرنوح2500سال بود که در قران امده است پس امام زمان که هنوز1178سال دارند.

برای مسیحیان و یهودیان:حضرت خضر(ع)و حضرت عیسی(ع)چقدر عمر کرده ان تا الان؟پس زمانی که انها اینقدر عمر میکنند حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نیز میتوانند اینقدر عمر کنند

برای کسانی که بی دین بوده و فقط چیز هایی را که علم انها را قبول میکند را قبول میکنند:محققان ثابت کرده اند که اگر فردی تغذیه اش سالم باشد میتواند بهطور متوسط1000سال عمر کند2-زنبور های عسل شهد مخصوصی میسازند که از ان فقط ملکه استفاده میکند و عمر ملکه را ان شهد زیاد میکند.


نوشته شده در شنبه 17 تير 1391ساعت 18:28 توسط سجاد| |
برچسب ها: اثبات طول عمر امام زمان(روحی له الفداه)

در پست امروز میخوام وجود امام زمان را به صورت عقلی و نقلی اثبات کنم:

اثبات عقلی:اگر فردی کمی تاریخ بخواند 100٪میداند که خداوند متعال124000نفر نبی و رسول برای هدایت انسان ها فرستاده است.ایا میشود خداوندی که این همه به فکر هدایت انسان هاست پس از یک عده پیغمبر دیگر ول کن هدایت انسان ها شود؟و حال یک نفر نیاز است که پس از انبیاء بالاتر از انان باشد ولی پیغمبر نباشد چون خاتم پیغمبران رسول الله(روحی له الفداه)بوده که رحلت(به روایتی شهادت)فرمودند حال این فرد که ادامه دهنده راه انبیاء است کیست؟عقل سلیم میگوید که این فرد نباید همانند بقیه انسان ها باشد چون اگر قرار اشد که مانند بقیه باشد که نمیتواند مفسر ادیان الهی باشد پس فردی نیاز است که معصوم باشد تاهم از اشتباه در امان بماند و هم عالم به همه ادیان الهی باشد حال این فردباید امام باشد اگر باز هم تاریخ را نگاه کنیم میبنیم که پس از انبیاء 11امام امده و همگی به شهادت رسیده اند ولی نمیشود که مدتی زمین بدون امام باشد و اگر این امام هم مانند ائمه دیگر حاظر بود مانند انان به شهادت میرسید پس این امام لازم الوجود وغایب میباشند.پس وجود امام در همه اعصارلازم است و عصر ما نیز مانند اعصار دیگر نیاز به امام دارد.

دلیل نقلی:رسول الله(روحی له الفداه)در خطابه غدیر(موردتایید منابع شیعه واهل سنت)وجود و قیام امام زمان(روحی له الفداه)راخبر داده اند.

حضرت امیر المومنین علی(علیه السلام)نیز در نهج البلاغه به دنیا امدن حضرت مهدی و قیام ایشان را پیش بینی کرده اند.

همه اتمه اطهار نیز این پیش بینی را کرده اند.

امام حسن عسکری(علیه السلام):در طول عمر با برکتشان مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف)را به40نفر شناسانده بودند.

 


نوشته شده در جمعه 16 تير 1391ساعت 15:44 توسط سجاد| |
برچسب ها: اثبات عقلی و نقلی وجودمهدی موعود(روحی له الفداه)

سيد بحرالعلوم (ره ) به قصد تشرف به سامرا تنها براه افتاد.
در بين راه راجع به اين مساله , كه گريه بـر امـام حسين (ع ) گناهان را مى آمرزد, فكر مى كرد.
همان وقت متوجه شد كه شخص عربى كه سـوار بـر اسـب اسـت بـه او رسـيد و سلام كرد.
بعدپرسيد: جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرو رفته اى ؟ و در چه انديشه اى ؟ اگر مساله علمى است بفرماييد شايد من هم اهل باشم ؟ سـيـد بـحرالعلوم فرمود: در اين باره فكر مى كنم كه چطور مى شود خداى تعالى اين همه ثواب به زائريـن و گريه كنندگان بر حضرت سيدالشهداء (ع ) مى دهد, مثلا در هرقدمى كه در راه زيارت بـرمـى دارد, ثواب يك حج و يك عمره در نامه عملش نوشته مى شود و براى يك قطره اشك تمام گناهان صغيره و كبيره اش آمرزيده مى شود؟ آن سوار عرب فرمود: تعجب نكن ! من براى شما مثالى مى آورم تا مشكل حل شود.
سـلـطـانـى بـه همراه درباريان خود به شكار مى رفت .
در شكارگاه از همراهيانش دور افتاد و به سـخـتى فوق العاده اى افتاد و بسيار گرسنه شد.
خيمه اى را ديد و وارد آن خيمه شد.
در آن سياه چـادر, پيرزنى را با پسرش ديد.
آنان در گوشه خيمه عنيزه اى داشتند (بز شيرده ) و از راه مصرف شير اين بز, زندگى خود را مى گرداندند.
وقـتى سلطان وارد شد, او را نشناختند, ولى به خاطر پذيرايى از مهمان , آن بز را سربريده و كباب كردند, زيرا چيز ديگرى براى پذيرايى نداشتند.
سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد, از ايشان جدا شد و به هر طورى كه بود خود را به درباريان رسانيد و جريان را براى اطرافيان نقل كرد.
در نـهـايت از ايشان سؤال كرد: اگر بخواهم پاداش ميهمان نوازى پيرزن و فرزندش راداده باشم , چه عملى بايد انجام بدهم ؟ يكى از حضار گفت : به او صد گوسفند بدهيد.
ديگرى كه از وزراء بود, گفت : صد گوسفند و صد اشرفى بدهيد.
يكى ديگر گفت : فلان مزرعه را به ايشان بدهيد.
سـلطان گفت : هر چه بدهم كم است , زيرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم آن وقت مقابله به مثل كرده ام .
چون آنها هر چه را كه داشتند به من دادند.
من هم بايد هرچه را كه دارم به ايشان بدهم تا سر به سر شود.
بعد سوار عرب به سيد فرمود: حالا جناب بحرالعلوم , حضرت سيدالشهداء (ع ) هرچه از مال و منال و اهـل و عـيـال و پـسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پيكر داشت همه را در راه خدا داد پس اگر خـداونـد بـه زائرين و گريه كنندگان آن همه اجر و ثواب بدهد, نبايد تعجب نمود, چون خدا كه خـدائيش را نمى تواند به سيدالشهداء (ع )بدهد, پس هر كارى كه مى تواند, انجام مى دهد, يعنى با صـرف نظر از مقامات عالى خودش , به زوار و گريه كنندگان آن حضرت , درجاتى عنايت مى كند.
در عين حال اينها را جزاى كامل براى فداكارى آن حضرت نمى داند.
چون شخص عرب اين مطالب را فرمود, از نظر سيد بحرالعلوم غايب شد


نوشته شده در شنبه 3 تير 1391ساعت 15:15 توسط سجاد| |
برچسب ها: تشرف سيد بحرالعلوم و ارزش گريه بر امام حسين (ع )

طبق اخبار رسیده از عربستان ملک عبدالله(لعنةالله علیه)پادشاه عربستان چند روز پیش به جهنم واصل شد حال این مرگ به ظاهر بوده و نقشه عربستان است و یا واقعا به درک واصل شده را خدا میداند


نوشته شده در پنج شنبه 1 تير 1391ساعت 15:32 توسط سجاد| |
برچسب ها: مرگ ملک عبدالله شایعه یا واقعیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin